Zakon o javnoj nabavi 2016 - Partnerstvo za inovacije
Prema odredbama novog ZJN-a iz prosinca 2016. uveden je potpuni novi postupak javne nabave naziva Partnerstvo za inovacije upravo zato jer za cilj ima razvoj inovativne robe, usluga ili radova i konačno njihovu kupnju pod uvjetom da su u skladu s razinama izvedbe i maksimalnim troškovima dogovorenim između javnog naručitelja i sudionika.
Partnerstvo za inovacije mogu koristiti javni naručitelji temeljem članka 85. a sektorski naručitelji temeljem članka 356. ZJN-a 2016.
Naručitelj odabire ovaj postupak javne nabave u slučaju kada prethodnim istraživanjem i analizom tržišta ( članci198. i 199. ZJN-a 2016. ) utvrdi da na tržištu ne postoje odgovarajuće robe, usluge ili radovi koji mogu zadovoljiti njegove potrebe.
FAZE POSTUPKA
Početak postupka kojim javni naručitelj dodjeljuje ugovor o partnerstvu za inovaciju započinje slanjem poziva na nadmetanje.
U dokumentaciji o nabavi javni naručitelj je obvezan odrediti potrebu za inovativnom robom, uslugom ili radovima i navesti minimalne zahtjeve i kriterije koje sve ponude trebaju zadovoljiti. Također se već u dokumentaciji o nabavi mora odrediti na koji način će se urediti prava intelektualnog vlasništva.
U partnerstvu za inovacije svaki zainteresirani gospodarski subjekt može dostaviti zahtjev za sudjelovanje u roku za dostavu zahtjeva (propisano člankom 229. i 236. ZJN-a 2016.).
Javni naručitelj ocjenjuje pravodobno dostavljene zahtjeve za sudjelovanje na temelju uvjeta i zahtjeva dokumentacije o nabavi te o tome sastavlja zapisnik.
Natjecateljima koji neće biti pozvani na sudjelovanje u partnerstvu javni naručitelj je obvezan dostaviti odluku o nedopustivosti sudjelovanja.
Partnerstvo za inovacije provodi se kroz uzastopne faze pregovaranja.
Inicijalnu ponudu mogu dostaviti samo oni natjecatelji koje javni naručitelj pozove na dostavu inicijalne ponude.
U fazi pregovora (prema 124. -127. ZJN-a 2016.) javni naručitelj može pregovarati o inicijalnim i svim sljedećim ponudama s ponuditeljima kako bi poboljšali njihov sadržaj, osim u slučaju konačne ponude.
O minimalnim zahtjevima i kriterijima za dodjelu ugovora, koje je obvezno navesti u dokumentaciji o nabavi, ne može se pregovarati.
O vođenju pregovora javni naručitelj dužan je sastavljati zapisnik čiji će se sadržaj, način izrade i dostave propisati pravilnikom od strane ministarstva gospodarstva.
U fazi pregovora javni naručitelj obvezan je osigurati jednako postupanje prema svim ponuditeljima te ne smije pružati informacije na diskriminirajući način, a kako bi se moglo pogodovati pojedinim ponuditeljima na štetu drugih.
Javni naručitelj obvezan je ponuditeljima koji neće biti pozvani u sljedeću fazu postupka dostaviti odluku o odbijanju ponude, a ponuditeljima čije ponude nisu odbijene obvezan je u pisanom obliku istovremeno dostaviti obavijest o svim izmjenama tehničkih specifikacija ili druge dokumentacije o nabavi te, ukoliko je potrebno, ostaviti ponuditeljima dovoljno vremena za izradu i podnošenje izmijenjenih ponuda.
U konačnoj fazi pregovora javni naručitelj obvezan je preostale ponuditelje obavijestiti o zaključenju pregovora i odrediti jedinstveni rok za podnošenje bilo kakvih novih ili pak revidiranih ponuda.
U partnerstvu za inovacije kriterij odabira ponude je isključivo najbolji omjer cijene i kvalitete, ( 130. ZJN-a 2016.); primjenjuju se dakle kvalitativni kriteriji koji se odnose na sposobnost natjecatelja u području istraživanja i razvoja te razvoju i provedbi inovativnih rješenja.
Završna faza i ovog postupka javne nabave, je izvršnost odluke o odabiru ili odluka o poništenju.